INFO MURTAD DI MALAYSIA

Gejala murtad bukanlah perkara yang baru didengar oleh cuping telinga manusia kerana hal ini telah berlalu di zaman Rasulullah SAW lagi. Tapi ia bukan perkara yang boleh dipandang sebelah mata keran isu murtad ini adalah isu yang berat dan penting dalam Islam. Di Malaysia khususnya ramai umat Islam murtad samaada dalam keadaan diketahuinya atau tidak diketahui, samada remaja ataupun dewasa mahupun golongan tua, samada lelaki atau perempuan.

Menurut kajian yang dibuat 50.4 % melayu adalah agama Islam bersamaan dengan 12,290.472 orang Islam di seluruh Malaysia ( tidak termasuk yang murtad ), dari senyak itu umat Islam di Malaysia hanya 30,000 yang menandatangani sahaja yang menyokong untuk membantah kumpulan anti Islam yang menyokong IFC ( orang yang menunuth persamaan agama ), hanya 0,00244 % sahaja dari 50.4 % umat Islam di Malaysia yang menyokong Islam dan yang menyokong PEMBELA dalam menangani kes murtad di Malaysia. Di manakan lagi 50.398 % umat Islam yang lain??? Hanya seramai inikah umat Islam di Malaysia yang peka terhadap saudara seagama yang telah murtad. Fikirkan bersama.

2 Respon:

Seni Islam said...

Slm...Kes murtad ini semakin menjadi2...Angka yg dituliskan dlm artikel ini adalah suatu angka yg sangat banyak. Fenomena ini tidak harus dibiarkan berterusan krn ia merupakn isu penting agama Islam. Menukar agama dilarang keras oleh agama Islam dan bg org Melayu ia merupakan perkara yg mengaibkan. Sekiranya kes ini tidak ditangani segera, saya percaya ia akan menjadi suatu gejala yg akan menggugat agama Islam sbg agama persekutuan disamping melemahkan sendi kekuatan umat Islam...Ayuh!! sama2 kita membela dan mempertahankan Agama Islam ini...Ws.

Anonymous said...

Salam tuan blog...tgk btapa sedihnya dan pilu ble tgk pratus yang myokong dlm mmbasmi murtad,,di mana yang lain2..ramai yang mgoyang kaki..pratusan ini mbuktikan kte bhwa umat Islam skang x rasa tcabar dan mganggap Islam tu hnya la label di IC smata2..pikirkan