IJTIMAK PADERI SEDUNIA DI MALAYSIA

Rakyat Malaysia telah dikejutkan dengan berita yang begit mengemparkan khususnya buat umat Islam yang mejoritinya bermastautin di Malaysia. Di mana satu program telah dilangsungkan yang dinamakan Ijtimak Paderi Sedunia. Ijtimak ini telah diadakan di Malaysia dengan kehadiran yang dianggarkan 100 orang wakil paderi dari seluruh pelusuk dunia.

Ijtimak ini telah dirasmikan oleh Perdana Menteri Malaysia yang ke-5, dari pandangan mata ia membolehkan proses pemurtadan secara halus. Lantaran itu ia telah mengejutkan dan mencelikkan mata cendikiawan Islam di Malaysia dan yang paling mengejutkan lagi kenapa Perdana Menteri yang merupakan orang Islam yang merasmikan ijtimak tersebut. Bukankah kita sedia maklum Malaysia merupakan Negara Islam.

Seperti yang kita ketahui apa sebenarnya tujuan mereka adalah hendak menyesatkan umat Islam. Sebagaimana firman Allah :

ولن ترضي عنك اليهود ولا النصرى حتى تتبع ملتهم

Maksudnya: orang-orang yahudi dan nasrani tidak akan redha kepada kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka.

Sebagaimana firman Allah di atas. Jelaslah bahawa mereka tidak akan duduk diam selagi ada lagi di dunia ini umat Islam. Mereka akan berusaha bersungguh untuk meyesatkan umat Islam dengan apa cara sekalipun sama secara paksa dan secara halus.

Faktor mereka memilih Malaysia sebagai tuan rumah Ijtimak tersebut kerana Malaysia merupakan Negara yang aman dari peperangan. Sebagaimana yang telah dijelaskan oleh bekas paderi John Nicholas dan bekas paderi besar di negeri Sabah. Kini beliau bernama Ustaz Taudin Othman yang berkhidmat sebagai pegawai di Majlis Agama Islam Melaka. Tujuan sebenar kristian adalah untuk menyebarkan pengaruhnya di Malaysia.

2 Respon:

Seni Islam said...

Salam…Isu kristianisasi??...ermmm satu isu yg sgt sensitif yg boleh mencetuskan rusuhan n perlu ditangani secara tegas tetapi penuh hikmah oleh semua pihak terutamanya pemerintah. Ketegasan amat perlu apatah lagi sekiranya ada pihak yg cuba mengambil kesempatan membuat tafsiran Perlembagaan Negara sebagai strategi perundangan untuk mempengaruhi org Islam spy bertukar agama. Program Ijtimak paderi sedunia yg berlangsung di Malaysia ini amat menyedihkan..apatah lagi ia diraikan oleh Perdana Menteri Malaysia!!...huh..kita sebagai umat Islam kena alert dengan perkara ini.Jgn sampai kt tercucuk jarum mrk..kesedaran dan kefahaman agama Islam amat penting dlm diri individu spy ia menjadi benteng dalam mempertahankan Agama Islam ini..wallahua’lam…

Anonymous said...

Salam..mmg isu ini begitu snsitif..krn mlibatkan agama..jika kte merelekan bnda ni blaku..maka kte merelakan islam tu dimain2kan oleh umat islam dan org kafir..dan anggap islam ni sbagai com nama shaja..